вторник, 19 април 2016 г.

Цвети Рангелова: Трябва да обръщаме повече внимание на странните идеи



Ако се заслушате в звуците на София, особено минавайки покрай НДК, няма как да не чуете Цвети. Музиката е начинът, по който младото момиче изразява емоциите си пред света. Съвсем скоро, на 27 април, ще я видим и в поетичното й амплоа, когато ще сподели литературното си творчество в Литературно четене "С мисъл" в кафе-клуб Влайкова. Ето какво сподели Цвети пред "Олеговизъм".

- Разкажи какво те мотивира да се включиш в литературното четене?

Изразът „литературно четене „ винаги ми е бил интересен и ме е плашел до някаква степен,затова реших да опитам и да рискувам.

- Представи накратко творчеството си.

 Опитвам се да пресъздавам това,което определям като истина в определените моменти. Пиша песни,поезия,стихчета, импресии, разни изречения в тефтерчето,в което рисувам.Общо взето просто пиша. Може би така пресъздавам своя свят и той става млако по-реален.

- Изразяваш се както със силата на литературата, така и с тази на музиката. Тъжна ли е винаги музикантската съдба, или напротив?

Не е тъжна, красива е. Всяка съдба е малко или много тъжна,но чрез всички видове изкуство тя става красива , по-ясна, по-поносима. Така творецът прави всичко,което му се случва продуктивно и смислено. И най-малкото така растем душевно.Аз мразя да стоя на едно място, обичам да научавам неща и съдбата и изкуството в едно са доста добра комбинация за това. Просто има някаква магия (смее се)


- В какъв стил свириш? Какво те вдъхновява да композираш и създаваш?


Винаги ме питат,но не знам.Стилът ми е просто мен с една дума.Мисля,че с всеки е така. Харесваме нещата,които описват вътрешността ни.Като става дума за песните,които свиря и не съм писала аз ,стига текстът да има хубаво послание , ще ми хареса. Слушам разнообразни неща,в зависимост в какъв филм се вкарвам (смее се). А за моите песни, следвам простичките правила да не пиша за едно нещо два пъти – мразя да се повтарям и да казвам старото по нов начин, Мотивацията ми е до голяма степен инат.  Пиша песен за всеки и всичко ,в което виждам нещо необикновено.

- Ти си толкова самобитна - пееш, свириш, пишеш си текстовете. Чувстваш ли се богата с всички тези таланти?


Чувствам се богата, но не знам дали е заради „талантите“ .Винаги съм мислела,че талантът е 3% ,а останалото е желание и много усилена работа. Със сигурност изкуството ми помага да разбирам какво наистина мисля и чувствам, защото комерсиалните неща и всичките видове индустрии и социални мрежи сякаш ни блокират и ни пречат да се разберем ,като индивиди. Затова се чувствам богата – разбирам себе си чрез изкуството и така живея доста по-лесно ,защото до голяма степен знам какво искам. Повечето ми близки са изключително талантливи в определени сфери и това ни сближава,а приятелите ми са моето семейство, така че изкуството и затова ми е помогнало доста,защото тези хора са най-ценното в живота ми и заради тях има в какво да вярвам.


- Има ли почва младите творци да се развиват в България? 

Почва за развитие има. Човек, стига да желае, навсякъде може да пробие.Тук вече обаче зависи как и с какво. Сякаш повечето хора харесват определни неща, които осъзнатите творци не правят. Тези,които угаждат на публиката успяват по-лесно, но аз никога не съм харесвала да угаждам на разбирания и норми. Вярвам,че трябва да обръщаме повече внимание на изключенията в обществото – на странните идеи и на новостите. Ако ще правя изкуство то искам то да е истинско,ново, честно,странно дори налудничаво, да кара хората да чувстват и да мислят в съвсем нови насоки,да видят нови и различни неща. Не искам да угаждам . Но вярвам,че и за моите идеи има почва някъде. Може би дори тук.

- Убеден съм, че на четенето предстоят изненади. Да очакваме ли и музикална поезия, или пък поетична музика?

Стига да има желание и да нямам проблем с озвучаването ,ще подготвя няколко песни. Даже може да вмъкна и нещо мое,по принцип мразя да пея свои неща,значи е време да започна.

- Какво послание ще отправиш към всички желаещи да посетят литературното четене на 27 април?

Ами няма как да накарам никого да дойде,но наистина има какво да се предложи.Ще бъде красива вечер с много храна за душата,който харесва тези неща,значи е добре дошъл.




Няма коментари:

Публикуване на коментар