сряда, 20 април 2016 г.

Габриела Грънчарова: Музата ми е навсякъде





Познавам се с Габриела от около 7 години, като за това време тя не е спирала да ме изумява. Габи е човек, който никога не се ограничава с едно нещо, изправя се смело пред предизвикателствата и покорява нови и нови върхове. На 27 април тя ще сподели поезията си в Литературно четене "С мисъл". Но голямата й любов остава театъра...Ето какво разказа Габриела за "Олеговизъм".


- Разкажи какво те мотивира да се включиш в литературното четене?

Мотивира ме желанието ми за изява и водещия, от когото разбрах за събитието.

- Представи накратко творчеството си.

Шарено. Пиша за всичко. Главно за важните хора в моя живот. 

- Голямата ти любов е театъра. Как се запали по актьорското майсторство и какво ти донесе то?

Наистина е любов. Театъра дълго време за мен беше начин да се отдалеча от проблемите си и да правя нещо красиво. Започнах покрай приятели, които се записаха година преди мен. След като видях какви неща създават разбрах, че и аз искам да създавам нещо значимо. То ми донесе удовлетворение и много щастливи моменти.

- Имаш вече участия в няколко постановки. Класически или съвременни спектакли предпочиташ?

По-точно в 2, не е кой знае какво. Но определено втората имаше по-голям успех. Може би, защото е някак очарователно да гледаш как едни "мързеливи тийнейджъри" играят Шекспир. (За протокола не бяхме никак мързеливи, хаха) Не съм аз човека, който да определя - Класическите са по-добри или обратното. Аз харесвам комбинацията от двете. Нашата беше такава и наистина беше интересна за публиката.

- Много хора казват, че едно време актьорите са били по-добри. Доколко си съгласна с това твърдение? 

Далеч не съм подходящият съдник, както вече споменах. И преди, и сега хората коита правят изкуство, каквото и да е то, имат моето уважение.

- Театърът може да е музика, поезия, танц. Това ли е най-синкретичното изкуство?

Театърът е и едно от най-автентичните. Гледаш го пред теб - в момента. Няма изрязване и поправяне на грешки. Всеки гаф има  очарование. (Нашият ръководител след " сполучлив гаф обичаше да крещи "ОСТАВА!" 😄 Танц, песен, ораторски умения, дикция...Много дини под една мишница. Но е вълшебно!

- Играта на сцена ли те вдъхновява, или има и друга муза?

Музата ми е навсякъде. Ти ме изкара изключителна актриса (смее се). Далеч не е е така! Това е нещо, което правя с любов, а дали ми се отдава не мога да кажа аз. 


- Какво послание ще отправиш към всички желаещи да посетят литературното четене на 27 април?


- Елате! Няма да съжалявате.




На знаех какво да добавя 
седяхме един срещу друг
Поисках аз да го ударя 
Да кажа "С тъгата дотук!"
Но щом аз посегнах към него
Се чу трясък, литна стъкло
Видях парченце и взех го
Огледах се в него -едно!
Разбрах, в огледалната стая
Говорех със мене - сама
Какво се оказа накрая?! 
Историята моя - една.
Събрах тихо мойте парчета
И легнах си с груби ръце
Но някакси стана ми леко 
След разговор в трето лице...

Габриела Грънчарова

Няма коментари:

Публикуване на коментар