събота, 7 януари 2017 г.

Стрелецът: Само изживяното може да докосне истински


Стрелецът е литературен псевдоним на млада писателка, която ще бъде част от "2 години "Отвъд кориците" на 23 януари в Столична библиотека. В момента тя работи върху дебютната си книга, а междувременно се изявява в школата на Младежки театър. През декември 2016 г. стартира своя хендмейд проект "Behind". Интересува се от астрология и езотерика . Ето какво сподели Стрелецът в интервю за радио Гама.


- Как реши да се включиш в литературното четене на 23 януари?

- Получих покана от клуб "Отвъд кориците". Все още не знам какво ще прочета, но се надявам да представя нещо ново и креативно. Имам няколко нови произведения. Реших да се включа, защото трябва да се подкрепят такива кампании, свързани с култура и изкуство.

- Твориш под псевдоним Стрелецът. Откъде идва той?

- Стрелецът, подчертавам, е с пълен член. Има един български филм - "Стъпки в пясъка". Гледах го с една моя любов и много ме докосна. В една от частите му се разказва как главният герой се блъска с тир и попада на едно странно място. Влиза в магазинче за индиански сувенири и зад гърба му изскача един възрастен индианец. Той му казва: "Ако й подариш стрела, тя ще се върне", и изчезва. Оказа се, че това е някаква повеля, която много ми хареса. И аз имах любовна драма и реших да подаря стрела на любимия човек. Нарисувах лък и стрела, пратих рисунката на един дърворезбар, той направи изработка и я изпратих с надеждата да получа отговор. Има и още много фактори, които ми подсказаха, че съм Стрелецът, като, например, астрологията.

- Какъв е литературният стил на Стрелецът?

- Доста неориентиран в пространството. Има от всичко по малко, във всякакви жанрове, на всякакви теми, най-вече любовна. Занапред ще има още повече от всичко.

- Не е ли любовта най-изтърканата тема? Всеки пише за нея.

- Да, но напоследък забелязах, че повечето хора, които в момента пишат за любов, пишат пълни простотии. Ако това нещо не е минало през душата им, а просто са го перефразирали и измислили, това не може да докосне никого. Всички неща, които аз пиша, са от душата ми и са били изживяни. Имам само едно нещо, което не ми се е случило и съм описала, но то беше пророчески сън. Тези неща докосват хората, ако наистина са преживяни. Любовта е най-жегващата тема от всички. Пиша такива неща, защото тези вибрации преминават през мен. Когато почувствам нещо друго, ще го напиша.

- В момента работиш върху първата си книга. Разкажи малко повече за този проект.

- Историята е свързана с предния отговор, защото смятам, че много хора могат да се преоткрият в тези неща, докоснали сърцето ми. Не вярвах, че някой може да се преоткрие в моите творби, но доста хора ги харесаха, дори да не ме познават лично. Би било хубаво тази любов да се остави във времето на хартия и да бъде събрано на едно място всичко, което съм изпитала към въпросния човек, за да е запечатано във времето.

- Трудно ли е издаването в България? Много млади автори се сблъскват с този проблем.

Всичко е трудно. Всяко нещо, което е непознато изглежда трудно. Напоследък все повече българи издават. За мен нещата са колкото трудни, толкова и лесни. Всичко става с много упоритост и позитивна енергия. Трябва да вярваш в това, което правиш, за да успееш. Можеш да издадеш в 2 бройки, но важното е, че си издал! Първоначално се започва с нещо малко, докато опознаеш самия процес на работа. Някои хора дори си правят сами кориците и се оказва, че това не е толкова трудно. Хубаво е да се допиташ до хора, които разбират, но дори сам да издадеш, трябва да повярваш в себе си и да впрегнеш много усилия. Дори да се откажеш от своя процент от печалбите, за да се разпространява твоето слово и да достига до читателите, пак е вариант. Ти не влагаш парите си от егоистична гледна точка, а за да достигне това късче от душата ти, което си вложил, до някого. 

-  Какво ще пожелаеш на нашите читатели и слушатели?

Не съм привърженик на пожеланията, защото трябва сами да пожелаваме нещата на себе си. Трябва силно и от сърце да желаем това, което искаме и то ще се получи. Дори сега да им пожелая здраве, щастие, любов, пари, късмет и всички неща от баницата, те няма да се случат, ако това не е техният късмет. Всеки трябва искрено да желае това и да го пожелае на себе си, преди да пожелават на другите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар