понеделник, 16 януари 2017 г.

Енигма Лупус: Докоснете се до литературата на 23 януари



Енигма Лупус, както е творческият псевдоним на авторката, която ще ви представя, е на 17 години. Тя вече работи върху своя първи роман и едновременно върху първата си стихосбирка. От януари 2017 г. Енигма Лупус е председател на клуб "Отвъд кориците". На 23 януари тя ще представи свои творби на рождения ден на литературния клуб. Ето какво сподели талантливата писателка в интервю за радио "Гама".


- Разкажи ни как реши да се включиш в четенето на 23 януари.

- Като председател на клуба реших, че ще е добре да дам тласък на останалите членове, които се притесняват и не желаят да четат пред публика.

- А какво те подтикна да пишеш? 

- Нека започна от 1 клас, когато се научих да пиша. Тогава ми стана интересно, защото обичах да чета стиховете на Вазов. Първите ми стихотворения бяха типично детски, сглобени от прости римички и ми беше трудно да влагам смисъл. С течение на времето нещата се развиха и осъзнах, че поезията за мен е отдушник. Започнала съм да изрязявам емоциите, които съм потискала. Напоследък започнах да се замислям, че ще е добре да има и смисъл, но да бъде и почувствано. От миналата година започнах да пиша и разкази.

- Как се роди идеята за роман?

- Преди 3 г. започнах да пиша, за да изразя мрака в себе си, но по красив начин. Получи се нещо доста по-различно, защото романът се забави доста. В момента идеята е много по-различна. Започнах да влагам своя житейски опит, но запазих главната тема - безвъзмездното добро. 

Надявам се в бъдещето да е готов и романа, и стихосбирката.

- Не е ли трудно да пишеш едновременно роман и стихосбирка?

- Не е трудно, защото аз съм човек, който върши много неща едновременно. Когато съм в настроение за проза, пиша по романа, когато искам да пиша поезия - стихотворения. Въпросът е да си разпределиш времето и желанието.

- Има ли трудности пред младите автори?

- Както всяко начало, така и началото в професионалния творчески път е трудно. Няма как да няма трудности. От друга страна има много неща, които липсват - приемственост от по-утвърдените, подкрепа. Ние всички сме хора и в едно малко общество сме автори. Защо да не се подкрепяме взаимно, вместо да си търсим кирливите ризи?

- Как стана част от "Отвъд кориците"? С какво те грабна клубът?

- Винаги съм търсила принадлежност, да знам, че имам мое място. Търсих си клуб, който да ми е интересен от доста време. Когато един от съоснователите на клуба ми каза за "Отвъд кориците", не можех да повярвам. Освен ABLE Mentor, намерих още нещо, към което съм се стремяла. Осъзнах, че трябва да отида. Но заварих клуба само с двама членове. Познавам доста хора, които искат да участват в такива неща, но не намират. Тогава си казах, че не трябва да оставя нещата така. Започнах да каня мои приятели, след това се присъединиха още хора и започна да върви процесът. 

Сега вече съм председател и ми е много странно, никога не съм си представяла. Надявам се клубът да продължава да просперира.

- Какво да очакваме от събитието на 23 януари?

-Много поезия и много проза. Много интересни автори, някои от тях доста загадъчни. Може да очаквате един допир с литературата така, както няма да ви се случи, когато просто четете нечии произведения. Бъдете подготвени да бъдете докоснати по всякакви начини, издигнати на едно друго ниво, да се откъснете от своето ежедневие и да се потопите в нашата малка общност.

- Пожелай нещо на нашите слушатели и читатели.

- Ще им пожелая да са здрави и щастливи. Може да звучи банално, но го пожелавам искрено. В живота на човек е най-важно да има здраве и щастие, за да има и смисъл.

Няма коментари:

Публикуване на коментар