понеделник, 9 януари 2017 г.

Весислава Савова: Няма провали, има ненаучени уроци


Творчеството на Весислава Савова е признато далеч отвъд границите на България. Нейни стихове и разкази са публикувани в алманах на световната поезия, отличавани са в международни конкурси и са превеждани на 9 езика. На 23 януари Весислава ще участва в рождения ден на клуб "Отвъд кориците" в Столична библиотека. Ето какво сподели тя в интервю за "Олеговизъм".

- Как реши да се включиш в четенето на 23 януари?
Всъщност, ти ме покани :) А реших, че ще се включа, защото искам да познавам колкото е възможно повече пишещи.

- Хайкуто е твоя страст. Откъде дойде интереса ти към този жанр в поезията?
Интересът ми беше провокиран от възможността да създам цяла история, дори цял свят, с малко думи. Давим се в море от празнословие и си заслужава да се научим на дисциплина и в това отношение. От друга страна, великолепно е всеки специален миг да бъде съхранен.

- Какво отличава българското и европейското хайку от японското?
Различни култури, различен поглед върху света. Естествено е и поезията (да, хайку е поезия) да е различна. Добрата новина е, че японците с радост приемат чуждоезично хайку, а няколко българи бяхме отличени и в родината на този поетичен жанр.

- Получи награда от Haiku Euro Top. Как стигна до такова признание?
Haiku Euro Top 100 се публикува от полския хайку автор Кшищоф Кокот. Класирането се осъществява на базата на представянето на европейските хайку автори през календарната година, участието и спечелените от тях награди в конкурси и включването им в престижни издания за хайку поезия.

- Разкажи малко повече за блога си.
В началото “Art” беше блог за личното ми творчество, който датира от времето преди включването ми в глобалната мрежа на „Фейсбук“. В последствие реших, че той е интересен по-скоро с различни аспекти от живота ми – четене, преводи и спорт, - с които мога да бъда полезна на последователите си.

- Имаш рубрика, в която даваш съвети за писатели. Какво би посъветвала младите автори?
Тук ще си позволя да те поправя. Все още не мисля, че съм стигнала нивото аз да давам съвети за писане. Това беше (прекратих я в началото на 2016 г.) рубрика с преведени от мен материали, които срещнаха добър прием както в Google+, така и във „Фейсбук“. Радвам се, че и до днес получавам писма с молба за споделяне на конкретна статия, на които отговарям възможно най-бързо.
Съветът ми за младите автори е – четете, четете много и бавно, осмисляйки от различни гледни точки прочетеното. Едва тогава ще можете да намерите своя глас на писател.

- Освен, че пишеш, спортуваш активно. На какво те научи спортът?
На постоянство. На преодоляване на трудностите и на това да приемам провалите като уроци, а не като „препъникамъни“. На малките крачки към големите постижения. А големите постижения за мен са да участвам и завърша състезания с благотворителни каузи.

- Какво ще пожелаеш на нашите читатели?
Освен традиционното, но истинско, здраве и късмет, искам да пожелая точно това постоянство, което вече споменах. Няма провали – има ненаучени уроци.




Няма коментари:

Публикуване на коментар