неделя, 5 февруари 2017 г.

Краят на една епоха


Снощи в Бирмингам една легенда слезе от сцената. Бащите на хеви метъла Black Sabbath изнесоха последния си концерт след почти пет десетилетия творческа активност. Не мога да повярвам, че дойде време да се разделим с тази емблематична група от историята не само на рока, но и на цялата световна музика.

Те бяха първите. Да, първата истинска метъл група, и това. Но бяха и първата група, която ме запали и ми показа, че това е моята музика. Разбира се, в началото най-много харесвах хитовете на AC/DC и Nirvana, няма как без това, но магията на Ози Озбърн, Гийзър Бътлър, Тони Айоми и Бил Уорд остави трайна следа в моето съзнание.

Защото композиции като "War pigs", "Symptom of the universe", "Black sabbath", "Laguna sunrise", "Into the void" не веднъж и два пъти са ме вдъхновявали и са ми показвали света по друг начин. Смразяващите рифове на Айоми, убийствените вокали на Ози, дълбокомислените текстове на Гийзър - много малко са групите, които могат да постигнат такъв синтез.

Те са епоха. Не само на световната сцена, но и в моето съзряване като личност. Не е лесно докато повечето ти връстници слушат 100 кила и Ники Минаж, ти да преоткриваш света такъв, какъвто е, благодарение на истинската музика. Дори след десетилетия аз няма да се откажа от Sabbath - защото такива групи не просто остават в историята - те са цяла една история.


Няма коментари:

Публикуване на коментар