петък, 10 февруари 2017 г.

Михаил Митев: Мечтите са безплатни, но удоволствието е неземно, когато станат реалност


За Михаил Митев думи като "не мога" и "няма да стане" не съществуват. Още ученик, той издаде дебтната си книга "Фрагменти", чиято премиера беше вчера. Освен това, Мишо е председател на читателския клуб "Между редовете" в своя град Враца. На 17.02 младият автор ще бъде вторият гост в  "Отвъд творчеството" в Столична библиотека. Разговарям с него по повод идеята и премиерата на "Фрагменти"


Как се реши да издадеш своя книга?

Случката беше доста интересна с написването. Но.. ще започна отдалеч откакто станах 8-ми клас, в паралелка с интензивно изучаване на български език и история, нещо като че ли ме грабна. Станах по-стриктен към тези предмети, извън училище четях повече по много и осъзнах, едва тогава, че литература може да се прави само с история. Едното без друго но може - куца. Затова и прописах, защото всяко едно мое литературно произведение има някаква история. Повече човешка, отколкото измислена. Мога да споделя, че всичко тръгна от една шега, която ми излезе през носа! Ха-ха, даже се радвам, че така се получи. За да издадеш такова нещо се изисква голяма смелост - събрах цялата си смелост и го направих. Решителността е най-ценното качество у човека. Дори и да носи негативи понякога.


Защо точно "Фрагменти"? Как се спря на това заглавие?

В началото исках да се казва "Времето лети, птиците му подражават". Заглавие по разказ - често срещано нещо в книгите с разкази. Но...мой приятел, занимаващ се в литературните среди ми каза, че звучи твърде поетично и да си сменя името на заглавието. Да е кратко, точно, ясно. 
Дълго време го мислих. Седмица, втора, никаква идея не идваше. Лятото ходих до голямо издателство в София, за да си представя част от нещата и не ме одобриха. Връщайки се, малко свалил гарда, се сетих какво бях казал на издателя. Споделих му, че това са моите фрагменти от голямата книга, която мисля да издам. Не се бях замислял тогава какво бях казал. Влакът ражда велики идеи - особено нашето БДЖ!

Какви са героите в твоите разкази?

Винаги съм се интересувал от човешките взаимоотношения. Човешките маски и сенки. Постоянно общуваме и слагаме някакви маски, но единственото нещо, което винаги е с нас - то е сянката. Героите са прототипи от моята сянка.

Премиерата във Враца се състоя вчера... 

Премиерата бе вчера, да. Събраха се ценители на българската литература, мои приятели и хора, които някой ден евентуално биха издали и те нещо, но съвсем малко им остава да се престрашат да го направят.

 Предстои ти и събитие в София по покана на "Отвъд кориците". Разкажи малко повече за него.

Да! За което изключително много благодаря на теб и на Габи! Ще си поговорим за стойностните неща в живота, а именно литературата и търсенето на човешките фрагменти в нея.

Ти участва в програмата ABLE Mentor, благодарение на която осъществи издаване. Какво ти даде ABLE Mentor?

Благодарение на ABLE Mentor открих чрез моя ментор редакторката си мечта! Без нея нямаше да бъде книгата такава, каквато е. Както тя ми казва: Ти беше ушил дрехите, а аз само ги изгладих. Нищо не съм направила! Но не е така. Редакторите са най-ценните хора на писателите.  ABLE Mentor ме накара да вярва още повече в неслучайните срещи!

В кои други градове планираш премиера на "Фрагменти?

За сега не мога да бъда конкретен. Предстои втори тираж, който ще бъде много по-голям от първоначалния (150 бр.). Излезе ли, обмислям да направя в Монтана, Пловдив, Стара Загора, Нова Загора, Стралджа и през лятото.. за морето може също.

Пожелай нещо на нашите читатели.

Скъпи читатели на блога Olegovism, не спирайте да търсите и добрите, и лошите страни на хората. Забравихме да бъдем човечни, а това е неприятно. По лошо и от лошите ни страни. Птичка пролет не прави, но поне е предшественик на разцвета и пролетта. Дано моите фрагменти ви докоснат и се отправям към младите читатели да продължават да вършат това, което обичат! Ако искат да издадат книга - напишете я и я издайте. Мечтите са най-безплатното нещо, но удоволствието после е неземно, когато вече са реалност.

Няма коментари:

Публикуване на коментар