събота, 1 април 2017 г.

Георги Славов: Изкуството е спасение от лутането на живота


Авторът Георги Славов издаде първата си стихосбирка, наречена "И това ще мине...". 18-годишният поет събра 60 стихотворения в изданието, което излезе на пазара преди броени дни. За графичният дизайн и илюстрациите в книгата се погрижи художникът Kerasso, а редакцията е дело на моя милост (Денис Олегов). Ето какво сподели Георги за първата си книга в интервю за "Олеговизъм".

- Разкажи ни защо "И това ще мине..." и кое по-точно трябва да мине?

- Много ми е забавно да отричам общоприетите ценности, а "И това ще мине" е популярна поговорка. Всичко ще мине и всичко ще е наред. Самата стихосбирка съдържа 60 стихотворения, 10 илюстрации от моя приятел Kerasso (Симеон Цинцарски). Самата стихосбирка е изградена на базата на илюстрациите. Съдържанието е лирично, отнесено, някакъв модернизъм, символизъм. Това са моите чувства в стихове, преработени по-късно от редактора, за да звучат като поезия (смее се).

- Какво те провокира да излееш тези чувства и да ги отпечаташ?

- Много време мислих и реших, че ще е по-ползотворно вместо да разрушавам себе си и наркотици, алкохол и леки жени да създам нещо. Реших от трудностите си да създам книжка.

- Алкохолът вдъхновение или пречка е за съвременните автори?

- Доказано е, че алкохолът е по-ползотворен от наркотиците при творчество. Имаше периоди, в които пиех, но по малко. Не ми трябват опиати за вдъхновение.

- А коя е твоята муза, която те провокира да пишеш?

- Моите чувства, които се изразяват с нещо, което аз после не мога да повторя. Идва ми един път, записвам го и си отива. Колкото и нескромно да звучи, ми е дадено свише. Но и това ще мине.



- Трудно ли се издава книга в България?

- Аз съм спестовен човек, имам малко еврейски характеристики относно финансите. Бях късметлия, че срещнах уважаемия редактор Денис Олегов и Симеон Цинарски, който е илюстратор. Симеон се занимаваше повече, тъй като аз съм отвеян човек. Събирах нещата в книжки, телефони, с художника ги събрахме в един файл, след което започна редакцията. Редакторът не прие някои мои прийоми, но важното е, че крайният продукт е готов.

- Участваш ли в литературни конкурси?

- Засега не съм. Смятам, че не е добра трибуна за представяне. По-скоро чрез приятели и познати. Балканска поезия (смее се).

- Какво смяташ за съвременната ни литературна сцена и модерните автори, които пишат кратки форми?

- От една страна е положително, че има някакво пробуждане, но кратките форми са нещо като чалгата на поезията. Не ми допадат творби като тези на Августин Господинов. Неговата провокативна поезия не ми въздейства, може би защото имам брада. 

- А има ли чалга в масовата култура?

- Чалгата като музика предполагм, че не е толкова вредна, но тя води след себе си култура, която е чисто физическа и няма нищо духовно в нея, не води до никакъв прогрес, има застояване. На хората целите са им коли, жени и т.н. 

- Защо съвременното общество се свежда до тези ценности?

- Носят удоволствие. Готино е да караш кола. Но и това ще мине, омръзва като всичко останало.

- Какво в нашия живот трябва да мине, за да се почувстваме по-добре.

- Живота (смее се). Привърженик съм на символистичните идеи. Някои хора казват, че животът е постоянно искане, което няма да свърши и единственото ни спасение от това е изкуството, да бъдеш себе си, да се откъснеш от някакви предварителни норми, стереотипи.

- След като вече първата книга е факт, какво следва?

- Искам нова китара. Относно поетичния ми път, продължавам да пиша. Може да почна да дълбая в други сфери - разкази, романи още не, но мога да започна и след време да го завърша.

- Какво за теб е музиката, композираш ли?

- Музиката е като поезията - полезен начин за почивка. Самоук съм, благодарение на китарата поезията ми добива мелодичност.

- Пожелай нещо на нашите читатели. 

- Вярвайте, че и това ще мине и ще дойде нещо по-добро.

Няма коментари:

Публикуване на коментар