вторник, 16 май 2017 г.

5 причини против 1.60



Преди около година скочи цената на билетите. Повдигна се шум, отмина вълната и отново нищо. Интересно ми е започнахме ли да пътуваме по-удобно, подобри ли се в пъти инфраструктурата, стигаме ли бързо до желаното място в града? Тук ще ви изброя няколко причини защо тази цена на билетчето е все още абсурдна.


1. Лъжливи графици

Неведнъж съм хващал в лъжа уважаемия Център за градска мобилност (https://www.sofiatraffic.bg). Колко пъти ви се е налагало да гледате как на таблото пише, че автобусът ще дойде след 1 минута в продължение...на повече от 20 минути? За хората, които с математическа точност си разпределят времето и бързат за работа, това се оказва ключово. Разбирам, че не може да изчислим всичко до секундата, но фрапиращи разлики от по 10-20 минути забавят много пътуващите.

2. Задръствания

София е пренаселен град! В някои часове на деня (между 8 и 9 ч. сутринта, между 18 и 19 ч. вечерта) е невъзможно да се стигне навреме с градски транспорт. Случвало ми се е да закъснявам с по 30 - 40 минути поради задръстванията около Софийския университет. А не е толкова трудно в такива ситуации шофьорът просто да отвори вратите, та пътуващите да се доберем поне до метрото и да не откараме до обяд на едно място.

3. Скорост

Чувствали ли сте се все едно се возите в катафалка? Аз доста често. Няма трафик, но нашият кара максиммум 20 km/h, а ако настъпи газта, то превозното средсто трака, сякаш всеки момент ще се разпадне. Всяка кола го подминава, всеки светофар го хваща. По-добре всичко около мен да се тресе, но да стигна за 10 минути, отколкото половин час да се мъкна със скорост, близка до тази, която развивам ходейки.

4. Невъзможността да се прибереш вечер

Наскоро разбрах, че една част от превозните средства след 20:00 ч. в делничен ден вместо на 7-8 минути, минават на 20+. Само заради чакането се прибирам с по 20-30 минути повече от обичайното. Понякога излиза по-бързо да се прибереш пеша, отколкото да чакаш на спирката. А ако отново графикът лъже и изпуснеш превозното средство, ето ти още 20 минути отгоре.

5. Ремонтите

Копаят за метростанция, но въпреки това превозното средство трябва да минава оттам. И защо да не разграфят на две едното платно? Каква гениална идея! Ремонтите като че ли стават причина какво за задръстванията, така и за препълнените превозни средства и невъзможността да си поемеш глътка въздух, докато цяла редица автомобили се вмъкне пред тролея/автобуса.


Бонус: Пътниците

Опитвам се да обичам хората, но когато БГ мама с дете под ръка и с огромната количка и БГ татко с велосипеда те приклещят и трябва да стоиш на един крак, защото просто МЯСТО НЯМА, това се оказва най-трудната задача на света. За различните типажи може да разберете в "Из дневника на един пътник"., докато в тъпканицата отново се питате "За това ли плащам 1.60?"

Няма коментари:

Публикуване на коментар